miercuri, 10 septembrie 2014

Aleargă pentru sănătate la RUNFEST 2014. Află care sunt drepturile tale de sportiv

Alearga pentru sanatate la RUNFEST 2014. Afla care sunt drepturile tale de sportiv. Conferinta_Presa_1

MPG si Fundatia ProAm Events se bucura sa anunte incheierea unui parteneriat cu Centrul European
al Consumatorilor - ECC Romania, prin Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, pentru
informarea si educarea comunitatilor de sportivi amatori cu privire la drepturile pe care le au in
domeniul sportului si al sanatatii.

Scopul acestui parteneriat este de a disemina informatii pentru consumatorii de produse si de
echipamente sportive, dar si informatii despre achizitionarea online a acestor produse, despre garantii si
durata minima de utilizare.

Ce poti face cand vrei sa cumperi echipamente sportive din alta tara membra a Uniunii Europene? Ce
drepturi avem si cum putem beneficia de garantie atunci cand facem cumparaturi online din Romania
sau din alta tara? De exemplu, stiai ca te poti razgandi in termen de 14 zile doar daca ai facut achizitii
online? Sunt doar cateva dintre intrebarile la care putem raspunde prin intermediul acestei colaborari.

Astfel, la cea de a doua editie a RUNFEST, care va avea loc pe 20 septembrie 2014, in Padurea Baneasa,
participantii vor avea ocazia sa afle mai multe informatii si sa puna intrebari la standul Info Boutique al
Centrului European al Consumatorilor - ECC Romania, care se va afla in campusul evenimentului.

Din 2008, Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania s-a alaturat retelei ECC-Net pentru a-i
sprijini pe cetatenii Uniunii Europene in domeniul achizitiilor transfrontaliere. Rolul ECC Romania este sa
ofere consultanta juridica gratuita in probleme de comert transfrontalier, sa informeze consumatorii si
sa rezolve pe cale amiabila sesizarile primite de la consumatorii romani, dar si din alte state membre.


Alearga pentru sanatate la RUNFEST 2014. Afla care sunt drepturile tale de sportiv. Conferinta_Presa_2

Ce poate face ECC Romania?

- Informare: poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informatii practice
atunci cand se deplaseaza prin UE – de la inchirierea de echipament sportiv, rezervarea unui
pachet de vacanta sau a unui zbor, la comanda unor produse online.

- Sprijin in solutionarea unei plangeri: daca consumatorii au o reclamatie impotriva unui
comerciant dintr-un alt stat membru, ECC Romania poate coopera cu alte Centre din ECC-Net
pentru a gasi o solutie amiabila la problemele intampinate.

- Consultanta: daca o solutionare pe cale amiabila nu este posibila, ECC Romania poate oferi
sfaturi cu privire la calea de urmat – mediere, Procedura Europeana privind cererile cu valoare
redusa (sub 2.000 de euro), Procedura Europeana privind somatia de plata sau un alt organism.

- Plangerile consumatorilor impotriva unor companii din UE pot fi preluate numai daca acestia
sunt rezidenti sau cetateni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia si Islanda) si daca legislatia
comunitara este aplicabila.

- Toate serviciile oferite de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt gratuite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recomandări