Clubul Sportiv
Asociația Alergotura îi invită pe timișoreni să se înscrie la una dintre cele 5
curse de alergare organizate în cadrul “Timotion – Timișoara se mișcă!”, cu
distanțe accesibile și pentru persoane neantrenate, dar și pentru cei care sunt
pasionați de jogging. Au rămas mai puțin de trei săptămâni în care se pot face
înscrieri pe site-ul www.timotion.ro pentru:
·
Crosul
MGI Coutier – 2 km
·
Cursa
Flexik pentru părinți cu copii în cărucior sau în baby-wrap (~1km)
·
Cursa
Rotary “distracție pe roți”
(~1km)
·
Crosul
Visma (6 km)
·
Semimaratonul
Flex (~21 km).
Cu scopul de a
înlătura orice temeri cu privire la șansele de a finaliza una dintre curse,
membrii Alergotura îi așteaptă pe doritori la turele de alergare organizate
zilnic în Timișoara, conform calendarului anunțat pe www.alergotura.ro/ture.
“Am
trecut de 1000 de persoane înscrise, dintre care mai bine de jumătate au și plătit taxa de
participare, direcționând-o spre unul dintre cele 16 proiecte pentru care
adunăm fonduri. Îi îndemnăm pe toți cei care și-au pus în plan să participe
anul acesta la Timotion să se înscrie și să confirme plata până cel târziu în
10 aprilie. Intervalul rămas până la eveniment este cel în care vom pregăti
programul zilei de 23 aprilie și anunțăm de acum că îi vom surprinde foarte
plăcut pe participanți pe parcursul unei zile intregi. Anul acesta Timotion va
fi mai mult decât alergare!”, a
spus Cristina Potra Mureșan – coordonatoarea evenimentului.
Până în
prezent, s-au colectat peste 33.000 de lei pentru organizațiile care au depus
proiecte cu beneficiari din comunitatea locală. Organizatorii speră să se
apropie anul acesta de ținta de 100.000 de lei, sumă dublă față de banii
colectați anul trecut.
În ceea ce
privește implementarea acestui proiect, în condițiile în care marca Alergotura
a fost înregistrată la OSIM de o terță parte, reprezentanții clubului
beneficiază pro-bono de expertiza unui consilier în proprietate industrială, care le dă asigurări că vor recupera
marca Alergotura având în vedere prevederile legii în acest domeniu. De
asemenea, conform analizei situației organizației în ceea ce privește numele,
expertul în mărci și proprietate intelectuală a transmis că nu există niciun
fel de piedici pentru calendarul de activități propus în anul 2016.
“Atunci când investim timp, bani, pasiune și mai ales
suflet într-un proiect, mai exact într-o denumire, trebuie să ne asigurăm că
acea denumire ne aparține, lucru ce poate fi obținut printr-o înregistrare de
marcă la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci. Desigur că atunci când
lucrezi în interesul comunității și ești cuprins de gânduri și intenții
pozitive, e greu să anticipezi că vei avea de-a face cu acțiuni de concurență
neloială sau chiar rea-credință.
O altă problemă pe care doresc
să o clarific este aceea a întinderii protecției obținute prin înregistrarea
unei mărci, mai exact a drepturilor dobândite printr-o astfel de înregistrare.
Am citit în presă formulări ca <<am brevetat Alergotura ca să
ne protejăm evenimentele>> și, de asemenea, am constatat că Dl Dumitra
este supărat pentru că susține că anumite concepte i-ar fi fost copiate. Pentru
a nu induce în eroare opinia publică, trebuie să precizăm că prin înregistrarea
unei mărci la OSIM se obțin drepturi exclusive asupra acelei denumiri asociate serviciilor
sau produselor pentru care a fost înregistrată. Nu se obțin drepturi exclusive
asupra unor concepte, asupra knowhow-ului, sau asupra tipului de servicii în
sine.
Așadar, prin această înregistrare s-au obținut drepturi asupra denumirii
ALERGOTURA pentru organizarea de activități sau evenimente sportive cu acest
nume. Ca și consecință, Asociația Alergotura se poate numi de mâine Asociația
Maria și poate desfășura în continuare exact aceleași evenimente, cu aceleași
concepte. Tot așa de bine, Asociația Alergotura poate rămâne cu același nume și
va putea legal să organizeze evenimente în care să evite să aibă cuvântul
„alergotura” în titulatura evenimentului promovat, ceea ce văd că și face de
fapt. Așadar, dl. Dumitra nu a obținut o rezolvare a problemelor sale. Mai
trebuie precizat că termenul <<a breveta>> se folosește
doar în legătură cu invenții, adică elemente inventive ale unui proces ce
rezolvă o problemă tehnică, iar dânsul nu deține un patent pentru o invenție,
ci doar o marcă (un nume) pentru eventuale evenimente cu numele <<Alergotura>>.
Tot despre marcă trebuie să
precizăm că în momentul în care înregistrăm o marcă formată din opt cuvinte
asociate unei reprezentări grafice, protecția este obținută asupra întregului
ansamblu ca și tot unitar. Nu putem scoate din marcă fiecare cuvânt sau grupe
de două cuvinte și să pretindem că avem exclusivitate asupra lor. Mai exact,
dacă înregistrăm marca CROSUL NOCTURN PRIMUL ORAȘ ELECTRIFICAT PRIMUL CROS
NOCTURN ALERGAT, înseamnă că avem exclusivitate asupra mărcii văzută ca tot
unitar, si nicidecum asupra denumirii CROS NOCTURN, aceasta fiind o denumire de
dicționar care are semnificația de <<alergare pe noapte>>.
Astfel că, dacă apare un terț
care folosește denumirea TURA LICURICILOR CROS NOCTURN nu înseamnă că aduce
vreo atingere mărcii mai sus menționate. Prin înregistrarea unei astfel de
mărci (CROSUL NOCTURN PRIMUL ORAȘ ELECTRIFICAT PRIMUL CROS NOCTURN ALERGAT) se
dobândesc drepturi exclusive asupra numelui folosit pentru activități de
alergare pe timpul nopții, nicidecum nu se obține exclusivitate asupra IDEII DE
ALERGARE PE TIMP DE NOAPTE. O astfel de ipoteză este fundamental greșită
deoarece ea contravine liberei concurențe și nu servește interesului general
urmărit de legiuitor. Materia Proprietate Intelectuală are ca scop crearea unui
cadru juridic astfel încât creațiile minții să fie răsplătite, nicidecum nu are
ca scop facilitarea blocării pieței și limitarea concurenței.
O altă remarcă este aceea că
trebuie să apelăm la un consultant specializat când decidem să întreprindem un
astfel de demers. Mai exact, în momentul în care decidem să înregistrăm o
denumire care în mod clar și ușor demonstrabil cu acte nu ne aparține, trebuie
să apelăm la ajutor specializat nu doar pentru a duce la bun sfârșit procedura
de înregistrare, ci și pentru a anticipa potențiale scenarii și pentru a fi
pregătiți pentru riscurile la care ne expunem.
Astfel că, deși legea prevede ca
primul care a depus cererea de înregistrare are drepturi, tot ea mai prevede
sancțiunea anulării mărcii când înregistrarea s-a produs cu rea-credință. În
situația în care există probe că denumirea înregistrată nu îmi aparține, suntem
în prezența unui caz clasic de rea-credință. Competența anulării mărcii pentru
rea-credință este atribuită prin lege Tribunalului Municipiului București, ceea
ce presupune efectuarea unor costuri substanțiale de reprezentare, costuri care
în final vor fi imputabile părții care pierde evident !” – a
transmis despre cazul Alergotura, Codruța Orgovici, consilier în proprietate industrială, cu experiență de peste 12 ani în domeniul mărci și
proprietate intelectuală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu